Selamat Datang ke UM..

Alhamdulillah saya telah selamat sampai di UMKL. Malam td bertolak sekitar pukul 11 dan smpai lebih kurang pukul 6.30 pagi. Sementara menunggu pejabat asrama buka pd pukul 8.30, kami mengambil kesempatan ini untuk meninjau2 suasana sebenar UM. Ya, inilah kali pertama sy smpi di umkl walaupn dh 20 tahun duk kt selang0r. Sblm2 ni um sering djadikn buah mulut. Katanya kt sini best la, itulah inilah, yg kata ramai awek pn ada..memang terpes0ng niat terus nk ngaji. Tapi memang x dapat dinafikan mana2 ipta ramai hawa daripada adam. Mungkin nanti boleh ditambah 1 lagi niat untuk mereka yg akan menjejakkan kaki ke ipta2 tempatan - nk cari bini..

Perut dah berker0nc0ng, tp still takde sape2 lagi yg nk start bli makanan dulu. Muslimat jgk yg bertindak awal. Sesuai dgn trademak 3B mereka - bijak, berani, berdikari. Yang muslimin ni pulak harap je hebat, kuat, iktikad tapi nak jadi pencetus pn susah. Akhirnya sy mengambil keputusn utk memulaknnya, dan ternyata selepas itu barulah mereka semua turut serta. Mula2 ingatkn nk bajet harga, almaklumlah kat kl ni harga mahal2 orang kata. Ada yg bajet tak nak ambik telur la, ikan bilis la, takut mahal katanya. Tapi apa yg berlaku adalah sebaliknya. Nasi lemak + kacang + sambal dan telur = rm1.50. Terharu saya. Kt nilam puri pun rm1.80, itu pun akak kantin 2 yg ced0kkan nasi. Dahnye tak banyak..huhu

Kesimpulannya nasi lemak telur mata kerbau yg murah memang sedap di makan..

0 Bisikan:

Catat Ulasan

 

Like Our Page

TQ to all my followers =)

Recent Visitors