Kala KELAM..

   
Sudah ke penghujung minggu kedua aku berada di UM
sudah mula memahami percaturan hidup di kampus ini
bagaimana pentingnya pengendalian masa dalam menguruskan tentatif kehidupan

begitu beratnya menjalankan amanah dalam perjuangan
betapa kuatnya perasaan syaitan yang menghalang

sini bukan alam sekolah lagi
bukan lagi nilam puri
bukan lagi serambi mekah
bukan lagi biah solehah
segala-galanya merupakan satu kelainan
asing dan perasaan terasing

aku dengan diri aku yang makin pudar
bukan aku sahaja
sahabat-sahabat lain juga begitu
semalam bukan lagi ukuran pada hari ini
tapi hari ini adalah ukuran bagi esok hari

akan berpagi-pagian bersama
bermesra di siang-siangan
namun kala kelam
aku bukan lagi seperti siang itu..

9 Bisikan:

  1. Salam...hebat jugak nta berpuitis...
    teruskan ye..:)

    BalasPadam
  2. awak di UM? kakak saya juga di UM.

    BalasPadam
  3. a`kom...huhu...abg edy kate abg zaki nie mmg ske menulis yer..??? rajin nye lar m`update blog....bgus3

    BalasPadam
  4. Layyinul Harir - eh tak pandai pun sebenarnya, maen hentam je tu.. ayat lurus je pown, tak puitis langsung..huhu

    i-Sya - yup, saya kat UM skrg.. kakak awk tahun berapa dah?

    Syafawani - tak rajin pon sebenarnya, kalau rajin dah lama tulis artikel.. kalau setakat tulis pendek2 tu rajin la..huhu

    BalasPadam
  5. mujahidah solehah17 Julai 2010 9:45 PG

    slm.haulid memang g2.dari gaya pun dah tahu

    BalasPadam
  6. *Teringat artikel wasiat pensyarah untuk pelajar Nilam Puri.

    BalasPadam
  7. Mujahidah Solehah - Apa gaya ana yang enti dah tahu tu?

    Diktator - Betul.. Begitulah cabaran mendukung hasrat para pensyarah. TIdak semudah yang disangka..huhu

    BalasPadam
  8. semalam bukan lagi ukuran pada hari ini
    tapi hari ini adalah ukuran bagi esok hari

    (best la words ni haulid)... truskn b'krya...

    BalasPadam

 

Like Our Page

TQ to all my followers =)

Recent Visitors