Tuhan Yang MEMANDANGKU...

   
kupersembahkan kepadaMu
harapanku wahai Tuhan
sekalipun aku seorang yang berdosa
wahai Zat yang Maha pemberi dan pemurah

tatkala sesak dadaku dan sempit perjalanan hidupku
kujadikan rayuanku sebagai jalan mengharap keampunanMu
hanya Engkau sahaja yang memiliki keampunan
untuk dosa yang tidak akan terhapus ini.

bila Engkau belas dan Engkau ampun
itu kebaikanMu dan kasih sayangMu.
bukankah Engkau yang memberi aku makan dan hidayah?
dan memang selamanyalah
Engkau yang memberi anugerah dan ni’mat itu kepadaku

semoga sesiapa yang memiliki ihsan
mengampunkan kesalahanku
dan menutup dosa2ku
dan setiap perkara yang telah lalu

sekiranya Engkau ampunkan aku
ampunkan dari kederhakaan
kezaliman, penganiayaan
yang tak pernah terpisah dariku

dan jika Engkau membalas siksa terhadapku
aku tidak akan berputus asa
sekalipun kesemuanya memasukkan diriku
bersama salahku ke dalam neraka

dia menjadi ramah ketika mengingat tuhannya
tetapi bila bersama yang lain di dunia ini
dia membisu dlm kata2nya
Kekasih, Engkaulah harapanku
cukuplah hanya Engkau bagi orang2 yang berharap
harapan dan kekayaan..

kupelihara kasihku yang dicemari nafsu
dan aku jaga janji kasih yang telah tercalar
di saat kujaga, aku rindu,
dan di saat kulelap aku berharap
yang selalu mengiringi langkahku
bersemangat dan berirama

maka dosaku adalah besar dari dulu dan kini
dan keampunanMu yang mendatangi hamba,
meninggikan dan memuliakan..

Ulasan