Hari Membakar Al-Quran Dan Balasan Allah Serta-Merta!

   
Bismillahirrahmanirrahim.. 
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani.. 

ALLAHU AKBAR!


Subhanallah, MasyaAllah.. itu sahaja kalimat yang mampu terbit daripada bibir. Sesungguhnya kebesaran Allah melebihi segala keangkuhan yang berada di atas muka bumi ini. Sebesar mana sekalipun kesombongan yang dizahirkan oleh hamba yang hina ini, ianya tidak akan sesekali menjadi satu ancaman kepada Allah swt, sekalipun secara zahirnya ianya kelihatan jelek dan hina, namun ianya langsung tidak memudaratkan kemuliaan dan kebesaran Allah ‘Azza Wa Jalla sedikit pun.

Orang-orang kafir daripada kristian dan yahudi tidak pernah berhenti-henti memberikan desakan dan ancaman, malah seringkali menghamburkan penghinaan kepada islam. Bermula dengan penghinaan terhadap tokoh-tokoh islam, dan kemudiannya kepada utusan Allah, dan yang yang paling terkini penghinaan terhadap kalam Tuhan iaitu Al-Quran. Dan mungkin tidak lama lagi mereka berani untuk menghina Allah swt pula. Na’udzu billahi min zalik.

Mereka tidak akan pernah merasakan puas selagi mana agama ini tidak lupus daripada muka bumi. Bagi mereka agama ini merupakan perosak besar kepada bangsa dan agama mereka kerana mereka mengetahui hakikat kebenaran yang dibawakan oleh agama islam, cumanya desakan perasaan hasad yang mereka warisi sejak berkurun-kurun lamanya telah menutup pandangan mata mereka daripada melihat kebenaran. Mereka masih tidak dapat menerima hakikat tentang kebenaran islam dan ajarannya berbanding agama-agama lain. oleh sebab itu mereka tidak akan pernah berhenti daripada berusaha ke arah itu tanpa mengenal erti penat dan jemu.

Namun ternyata kekuasaan Allah lebih besar daripada perancangan yang mereka atur. Dalam kesibukan mereka merancang pelbagai bentuk serangan psikologi terhadap islam yang berbentuk penghinaan, mereka terlupa bahawa Allah swt mempunyai perancangan yang lebih hebat dan dahsyat dari mereka lagi. Dalam keseronokan mereka mencaci dan menjadikan Rasulullah sebagai boneka nafsu mereka, mereka lupa bahawa kesucian baginda sentiasa dijaga oleh Allah swt sekalipun jasad baginda telah terkambus dalam lahad yang terang benderang dan harum. Inilah kekuasaan Allah, Dia berhak memberikan balasan kepada hamba-hambaNya yang sombong dan angkuh seperti gamaknya Firaun dan Qarun.

Dalam peristiwa yang berlaku baru-baru ini, beberapa orang paderi kristian daripada florida telah merancang mengadakan hari membakar al-quran sedunia, iaitu pada tarikh 11 september bersamaan tarikh bangunan WTC runtuh. Mereka juga turut mencetak banyak t-shirt yang tertulis ‘islam is of the devil’ dan mengedarkannya kepada orang ramai di seluruh pelosok kota. Keangkuhan dan kesombongan mereka yang melebihi batas itu telah menutup segala pintu kebaikan dan menambah nilai permusuhan kepada islam. Iran, sebuah negara syiah atas inisiatif ini telah mengadakan majlis bacaan al-quran secara beramai-ramai pada hari tersebut bertujuan membantah kegiatan paderi tersebut yang dilihat keterlaluan dan cuba untuk menjolok sarang tebuan.

Maha suci Allah, dengan kebesaran dan kekuasaanNya yang tiada tandingan, Dia telah membalas perbuatan yang jahat dengan keangkuhanNya. Ditakdirkan Allah pada hari yang sama telah berlaku kebakaran besar di wilayah california yang telah menelan nyawa beribu-ribu penduduk di situ!


Subhanallah, begitu pantas balasan yang diberikan oleh Allah, sama seperti keingkaran umat-umat yang terdahulu. Perkara ini merupakan tamparan besar kepada mereka lantaran sentiasa mencari jalan untuk menderhakai Allah dan RasulNya. Dan berita ini tidak disiarkan secara meluas kerana ingin menutup kelemahan dan kemaluan yang ditanggung oleh mereka. ternyata balasan Allah adalah benar, janjiNya adalah benar, dan kebenaranNya adalah Haq, tiada manusia yang hidup mampu untuk menafikan kebenaran ini.

Hancurlah sekalian umat yang derhaka! Hancurlah YAHUDI, ZIONIS, KRISTIAN.. HANCURLAH!

ALLAHU AKBAR!!

Ulasan

Catat Ulasan